[Πρόγραμμα «ΚΛΕΙΣΘΕΝΗΣ Ι»] ΚΡΙΤΙΚΗ- ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ

[Πρόγραμμα «ΚΛΕΙΣΘΕΝΗΣ Ι»] ΚΡΙΤΙΚΗ- ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
Γενική Παρατήρηση
Ο Κλεισθένης παρουσιάζεται τρία χρόνια μετά την εκλογή της Κυβέρνησης, με βαρύγδουπους τίτλους, «Μεταρρύθμιση του θεσμικού πλαισίου της Τοπικής Αυτοδιοίκησης – Εμβάθυνση της Δημοκρατίας – Ενίσχυση της Συμμετοχής –Βελτίωση της οικονομικής και αναπτυξιακής λειτουργίας των ΟΤΑ», κενούς περιεχομένου όπως θα εξηγήσουμε, σε δόσεις χωρίς να προσδιορίζονται ο χρόνος και τα θέματα που αφορούν την επόμενη τροποποίηση του νόμου χωρίς έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους και ελάχιστο χρόνο διαβούλευσης δύο βδομάδων.
Είναι μεταρρύθμιση η αλλαγή του τοπικού διαμερίσματος σε κοινότητα και μάλιστα κοινότητα πάνω από 25000 πληθυσμό;( άρθρο 4 παρ. 2);
Είναι μεταρρύθμιση η εφαρμογή της απλής αναλογικής αλλά καρτ;
Η καθιέρωση της απλής ανόθευτης αναλογικής είναι ίδια για την εκλογή του Κοινοβουλίου, των δημοτικών και περιφερειακών συμβουλίων και όλων των Συλλογικών οργανώσεων; Η Κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ την απλή αναλογική την έφερε στο Κοινοβούλιο, χωρίς να καταργεί το πλαφόν 3% και τις τεράστιες εκλογικές περιφέρειες, χωρίς να την εφαρμόσει στις αθλητικές ομοσπονδίες και σε άλλα συλλογικά όργανα, μηδέ εξαιρουμένου των δημοτικών επιτροπών Ποιότητας Ζωής και Οικονομικής επιτροπής που εκλέγονται όχι με απλή αναλογική αλλά και στον Κλεισθένη, ψηφίζοντας πολλαπλά οι δημοτικοί σύμβουλοι το 50% των υποψηφίων.
Είναι μεταρρύθμιση και οικονομική ανάπτυξη η επιβάρυνση του δημοτικού προϋπολογισμού των ανταποδοτικών, με την μεταφορά των εργαζόμενων στους κήπους που μέχρι σήμερα πληρώνονται από τους ΚΑΠ και τους μεταφέρει στα ανταποδοτικά; Είναι μεταρρύθμιση και οικονομική ανάπτυξη η πρόβλεψη να μπορούν να μπούνε και άλλες υπηρεσίες στα ανταποδοτικά; Δεν μεταφέρονται οικονομικά βάρη στις τοπικές κοινωνίες με τέτοιες διατάξεις που μέχρι τώρα ανήκαν στους ΚΑΠ;
Μεταρρύθμιση πραγματική είναι η Οικονομική αυτοδυναμία για να έχει περιεχόμενο η έννοια της λέξης ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ. Προσδιορισμός με σαφήνεια του θεσμικού πλαισίου ώστε τα έσοδα που δικαιούνται οι φορείς της Αυτοδιοίκησης, χωρίς νέους φόρους, να καταβάλλονται και να εισπράττονται από αυτούς και τα υπόλοιπα να προωθούνται στο κεντρικό κράτος. Για του μικρούς ορεινούς και νησιώτικους Δήμους μπορεί να παρακρατείται ένα ποσοστό για ενίσχυσή τους, ώστε να έχουν οικονομική αυτοδυναμία. Η πληροφορική, η ηλεκτρονική τεχνολογική ανάπτυξη λύνει τέτοια ζητήματα. Ο νόμος του ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗ προσδιόριζε τους Κεντρικούς Αυτοτελής Πόρους με το άρθρο 259 που όχι μόνο δεν εφαρμόστηκε από τις Κυβερνήσεις αλλά έγιναν και τεράστιες περικοπές στα πλαίσια της μακροχρόνιας μνημονιακής πολιτικής τους, που ο ΣΥΡΙΖΑ κατηγορούσε και θα την ανέτρεπε. Τα ίδια λέει και ο Κλεισθένης και χειρότερα σε ότι αφορά την

2
μνημονιακή πολιτική με το Παρατηρήριο, με την εποπτεία, με την επιβάρυνση και άλλο των ανταποδοτικών τελών.
Επικουρικό στοιχείο της Οικονομικής Αυτοδυναμίας, θα είναι η ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ του φαινομένου των λεγομένων ΕΤΕΡΟΔΗΜΟΤΩΝ. Είναι γνωστό πως η χρηματοδότηση στους Δήμους σήμερα γίνεται βάσει της απογραφής. Είναι άδικο με χρηματοδότηση για το 50% απογεγραμμένων, να κάνεις Κοινωνική πολιτική και να καλύπτεις τις ανάγκες, για το 100% των κατοίκων του Δήμου.
Πρόσθετο στοιχείο, λόγω της εντολής κατάργησης του μονοπωλίου της ΔΕΗ από την Ευρωπαϊκή Ένωση, με εναλλακτικούς παρόχους που πρόσφατα παρατηρήθηκαν ακόμα και φαινόμενα κατάχρησης/ υπεξαίρεσης, πολλοί Δήμοι έχασαν χρήματα από τα ανταποδοτικά τέλη. Ο Κλεισθένης καμία αναφορά δεν κάνει. Είμαστε υποχρεωμένοι να προετοιμαστούμε και να οργανωθούμε ώστε να εισπράττουν οι Δήμοι τα ανταποδοτικά τέλη, για να κερδίσουν και την μεγάλη προμήθεια που καταβάλλουν στη ΔΕΗ.
Επαναφορά πόρων που καταργήθηκαν ή περιορίστηκαν π.χ φόρος ζύθου κλπ. Εδώ βάζει διαδικασία ο Κλεισθένης (άρθρο 190) άμεσης είσπραξης από τις ΔΟΥ!!! Γιατί δεν το εφαρμόζει σε όλους τους προβλεπόμενους πόρους για να βάλει την Αυτοδοιήκηση στη καταπολέμηση της φοροδιαφυγής;
Έτσι θα κατακτηθεί αφενός η αυτοδυναμία – αυτονομία της Αυτοδιοίκησης, ο βραχυπρόθεσμος, μεσοπρόθεσμος και μακροχρόνιος αναπτυξιακός σχεδιασμός και προγραμματισμός, αφετέρου έτσι θα περιοριστεί το γραφειοκρατικό αντιαναπτυξιακό κομματικό και πελατειακό κράτος. Μπορείς επίσης να επενδύσεις στην:
α) κοινωνική πολιτική,
β) την επιμόρφωση των εργαζομένων,
γ) την οικονομική ενίσχυση όλων των αθλητικών πολιτιστικών φορέων της πόλης μας και
δ) την συμμετοχή των αιρετών σε συνέδρια και επιμορφωτικές εκδηλώσεις που τους εφοδιάζουν με γνώσεις για να αναβαθμίσουν τον ρόλο της Αυτοδιοίκησης, ακόμη περισσότερο.
ΑΝΤΙΦΑΣΗ η εκλογή προεδρείου στο δημοτικό συμβούλιο και στο κοινοτικό συμβούλιο. Στο δημοτικό συμβούλιο εκλέγεται διαπαραταξιακά, ενώ στο κοινοτικό συμβούλιο από το σύνολο των κοινοτικών συμβούλων.
ΠΡΟΤΑΣΗ για Εμβάθυνση της Δημοκρατίας – Ενίσχυση της Συμμετοχής –
Είμαστε υπέρ της απλής ανόθευτης αναλογικής παντού και προτείνουμε στις Αυτοδιοικητικές εκλογές να γίνονται σε μία Κυριακή. Να καταργηθεί το συγκεντρωτικό μέχρι σήμερα Δημαρχοκεντρικό σύστημα με την εκλογή του Δημάρχου από τους Δημοτικούς συμβούλους στη βάση προγραμματικής συμφωνίας – συνεργασίας και σύγκλησης προγραμμάτων των παρατάξεων.
3
Αυτή η διαδικασία διασφαλίζει χρόνο, χρήμα, τις συλλογικότητες και την ανακλητότητα του Δημάρχου όταν δεν εφαρμόζει τις προγραμματικές συμφωνίες των παρατάξεων από τους Δημοτικούς Συμβούλους που τον εξέλεξαν. Με το σύστημα της απλής αναλογικής, θα διαμορφώνεται η δεδηλωμένη με προγραμματικές συγκλήσεις των παρατάξεων. Είναι απαράδεκτο το σημερινό γεγονός, να είναι δημοτικές αρχές με πλειοψηφία 70% στο δημοτικό συμβούλιο ενώ την πρώτη Κυριακή η συγκεκριμένη παράταξη πήρε 18%. Επίσης δεν μπορεί να παραβλεφθεί το γεγονός να κυβερνάνε ως δημοτικές αρχές μειοψηφίες γιατί διαγράφτηκαν, γιατί διαχώρισαν την θέση τους και ανεξαρτητοποιήθηκαν δημοτικοί σύμβουλοι. Προβλέπεται αυτή η πρότασή μας, με την Εκλογή νέου δημάρχου – Αντικατάσταση άρθρου 60 του ν. 3852/2010
Το άρθρο 60 του ν. 3852/2010 αντικαθίσταται ως εξής :
«Εκλογή νέου δημάρχου
Αν η θέση του δημάρχου μείνει κενή για οποιονδήποτε λόγο, μέσα σε προθεσμία δεκαπέντε (15) ημερών αφότου κενώθηκε η θέση, το δημοτικό συμβούλιο συνέρχεται σε ειδική συνεδρίαση, ύστερα από πρόσκληση του προέδρου του και εκλέγει με μυστική ψηφοφορία και με την απόλυτη πλειοψηφία του συνολικού αριθμού των μελών του, ένα από τα μέλη του, ως δήμαρχο.
Καθιέρωση διαδικασιών άμεσης δημοκρατίας και συμμετοχής, δημοψηφισμάτων, θητειών, ανακλητότητας, προγραμματικών συγκλίσεων. Διαφάνεια και δημοκρατία παντού σε όλες τις λειτουργίες, με ζωντανή διαδικτυακή προβολή των δημοτικών συμβουλίων προς ενημέρωση των πολιτών, με διαπαραταξιακές επιτροπές παντού, χωρίς αποκλεισμούς, με χτύπημα της διαφθοράς και της διαπλοκής, την καταπολέμηση της εκλογικής συναλλαγής και του μαύρου πολιτικού χρήματος. Τα προγράμματα και ο προεκλογικός αγώνας θα προβάλλονται χωρίς διακρίσεις και εξαιρέσεις μέσω του δημοτικού διαδικτύου, χωρίς αφισορύπανση, ηχορύπανση, χωρίς το μαύρο πολιτικό χρήμα, που εξυπηρετεί άλλα συμφέροντα και κυρίως προσιτό στους οικονομικά αδύναμους.
Ως προς την ΔΙΟΙΚΗΣΗ και την ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ, την ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ είναι απαραίτητο να καθιερωθεί η ΠΛΗΡΗ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ ΠΑΝΤΟΥ και να προβλέπονται από τον Νόμο.
Όλες οι υπογραφές Δημάρχου, Αντιδημάρχων, Προέδρων και όλες οι πράξεις που αφορούν προμήθειες, επισκευές, παροχές υπηρεσιών προς το Δημόσιο, αναθέσεις, χρηματοδοτήσεις, προσλήψεις, κ.λ.π να βρίσκονται, υποχρεωτικά σε δημόσια θέα στο διαδίκτυο. Μόνο έτσι διασφαλίζεται με ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ, η σωστή διαχείριση, η αποτελεσματικότητα, η αξιοπιστία, που τόσο πολύ την έχει ανάγκη ο τόπος και ο ίδιος ο θεσμός. Έτσι περιορίζεται και το πελατειακό σύστημα που αναπτύχθηκε ακόμη και στους κοινωνικούς θεσμούς όπως το κοινωνικό παντοπωλείο, στις προσλήψεις ορισμένου χρόνου λόγω της μεγάλης κρίσης.

4
Ενημέρωση και ανάρτηση του καταλόγου των προμηθευτών, με προτεραιότητα επιχειρήσεις της πόλης, με κριτήριο τον ανταγωνισμό της αγοράς.
Οι Δημοτικοί Σύμβουλοι να έχουν στην διάθεσή τους φορητούς υπολογιστές με διαδικτυακή επικοινωνία. Έγγραφα να ενημερώνονται, μόνο όσοι δεν μπορούν να χειριστούν τους Ηλεκτρονικούς Υπολογιστές. Δωρεάν INTERNET σε όλους τους Δημόσιους χώρους.
Ανάρτηση διαδικτυακή όλων των πληροφοριών για τις προϋποθέσεις που απαιτούνται για τις προσφερόμενες υπηρεσίες του Δήμου.
Με την κατάθεση των δικαιολογητικών να παρέχεται η άδεια λειτουργίας επιχείρησης αυθημερόν. Η δημοτική αρχή να ελέγχει τις υπηρεσίες για την αξιοπιστία και ποιότητα της δουλειάς τους.
Η αξιοποίηση της Δημοτικής και δημόσιας περιουσίας που παραμένει ανεκμετάλλευτη.
Η Ανάπτυξη των υποδομών για αθλητισμό πολιτισμό και αξιοποίηση αστικών δασών.
Η Ανάπτυξη με αύξηση της παραγωγικότητας και στήριξη από τους δήμους, των επιχειρηματιών που αυξάνουν την απασχόληση, ορθολογική αξιοποίηση της τεχνολογίας, του μηχανολογικού εξοπλισμού και του ανθρώπινου δυναμικού, θεσμοθέτηση περιοδικής δημοτικής αγοράς σε κοινόχρηστους χώρους προς όφελος των καταναλωτών και των παραγωγών.
Πλήρη ανακύκλωση των σκουπιδιών με διαλογή στην πηγή, αξιοποίηση των πρώτων υλών, περιβαλλοντική προστασία, εκπαίδευση των παιδιών, παραγωγή ενέργειας με κομποστοποίηση, την ανάπτυξη της απασχόλησης στην μορφή της κοινωνικής εργασίας και τον αποκλεισμό των συμφερόντων της διαπλοκής, του υπάρχοντος κλεπτοκρατικού πολιτικού συστήματος. Μείωση των ανταποδοτικών τελών, μέσω της επιδοτούμενης ανακύκλωσης στην πηγή.
Η Αξιοποίηση στο μέγιστο δυνατό της ηλιακής ενέργειας, με πολιτικές πρωτοβουλίες της Αυτοδιοίκησης. Η ηλιακή ενέργεια πρέπει να καλύψει όλες τις ανάγκες της πόλης, με στόχο να γίνει η πατρίδα μας αυτοδύναμη ενεργειακά.
Το Κυκλοφοριακό – Στάθμευση – Βαδισιμότητα. Υποδομές για μέσα μαζικής μεταφοράς, ποδηλατοδρόμους, χώρους στάθμευσης, διευκόλυνσης των πεζών, των αναπήρων, των μητέρων.
Η Ασφάλεια κατοίκων. Πραγματική καινοτομία και διεκδικητικός στόχος από την Κεντρική Εξουσία, στον τομέα αυτό θα ήταν τα τμήματα Τάξης της Αστυνομίας να υπάγονται στον Δήμαρχο, στην Δημοτική Αρχή. Η σύνθετη παρουσία Αστυνομίας και Δημοτικής Αστυνομίας, με προγραμματισμό, χωρίς ρουσφετολογικές παρεμβάσεις, θα είχε πολλαπλάσια αποτελέσματα για την ασφάλεια των κατοίκων.
5
Καταστατική θέση των αιρετών. Οι αναφορές στα συνέδρια, που γίνονται από τον πρόεδρο της ΚΕΔΕ να έχουν οι Δήμαρχοι στο δημαρχοκεντικό σύστημα, τα ίδια προνόμια (ακαταδίωκτο) με τους Βουλευτές και τους Υπουργούς φανερώνει πως βάζουν σε προτεραιότητα το προσωπικό συμφέρον από τα λαϊκά -εθνικά συμφέροντα. Η καταστατική προσέγγιση των αιρετών να αφορά όλους τους εκλεγμένους. ΑΝΤΙΦΑΣΗ για τους δημοτικούς συμβούλους που είναι δημόσιοι υπάλληλοιή ή συνταξιούχοι να διαλέγουν από που θα πληρώνονται σε θέσεις αντιμισθίας, σε αντίθεση για ορισμένους που εκλέγονται σε διάφορους φορείς της Αυτοδιοίκησης να παίρουν δεύτερους και τρίτους μισθούς. (ΦΟΔΣΑ, ΠΕΔ, Επιχειρήσεις διάφορες). Είναι απαράδεκτο οι δημοτικοί σύμβουλοι που διαθέτουν μεγάλο χρόνο στην άσκηση των καθηκόντων τους να μην έχουν μια στοιχειώδη αποζημείωση.
Σε αξιολόγηση της συγκρότησης και λειτουργίας του Συστήματος Διακυβέρνησης στην περίοδο 2011–2018 καταλήγουμε στα ακόλουθα συμπεράσματα :
Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός πως ΑΚΥΡΩΣΑΝ οι ίδιες δημοτικές αρχές, στη συντριπτική τους πλειοψηφία, συμμετοχικούς θεσμούς όπως τον Συνήγορο του πολίτη και της Επιχείρησης, την επιτροπή ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗΣ, τα Συμβούλια Μεταναστών, τα Συμβούλια Νέων που ο νόμος περιείχε.
Για την Επιτροπή Ποιότητας Ζωής οι Δήμοι περιόρισαν τις αρμοδιότητες που προβλέπει ο νόμος και υποβαθμίστηκαν από τις δημοτικές αρχές.
Ο Συμπαραστάτης του Δημότη και της Επιχείρησης δεν συγκροτήθηκε στους περισσότερους Δήμους και, γενικότερα, ως θεσμός δεν ανταποκρίθηκε στις προσδοκίες του νομοθέτη, διότι αρνητική θέση είχαν οι δημοτικές αρχές που δεν δέχονται έναν ακόμη θεσμό συμπαραστάτη του δημότη και ελέγχου της δημοτικής αρχής. Ο Κλεισθένης αφαιρεί την εκλογή του Συμπαρστάτη του δημότη και της επιχείρησης ΑΠΌ ΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΌ ΣΥΜΒΟΎΛΙΟ και μεταθέτει αυτή την αρμοδιότητα στους αντιπροσώπους των ΠΕΔ για να γίνονται κομματικές επιλογές οπως αναφέρει η πρόταση για διαμεσολαβητή άρθρο 157 παρ. 5,6,7 .
ΑΚΥΡΩΣΑΝ οι περισσότεροι Δήμαρχοι χωρίς καμία απολύτως συνέπεια, επίσης το νόμο που επιβάλει οργανωμένο γραφείο στην αντιπολίτευση, για διευκόλυνση του έργου της, που φανερώνει προκλητικά τον αυταρχισμό, την περιφρόνηση τους στις παρατάξεις που είναι Δημοκρατικός θεσμός.
Σε κάθε Δήμο λειτουργούν δύο Σχολικές Επιτροπές μια για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση μια για τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Η Υπουργική απόφαση 8440/2011 ΠΑΡΑΒΙΆΖΕΤΑΙ, δεν εφαρμόζεται σε πολλούς δήμους, με αποτέλεσμα να παρουσιάζονται σκανδαλώδεις καταχρήσεις και στο δικό μας Δήμο εκκρεμούν απολογισμοί από το 2011. Θα έπρεπε να υπάρχει διάταξη που

6
οι ετήσιοι απολογισμοί θα ήταν προϋπόθεση να παραχωρούνται οι ΣΑΤΑ και λόγος παραίτησης του προέδρου από την θέση του.
Σώμα Επιθεωρητών Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης
Στον έλεγχό του υπάγονται υπηρεσίες του Δημοσίου, μεταξύ των οποίων και οι ΟΤΑ. Αρμοδιότητά του είναι η διενέργεια επιθεωρήσεων, έκτακτων ελέγχων, η συγκέντρωση αποδεικτικού υλικού για άσκηση ποινικής ή πειθαρχικής δίωξης. Κατά τη γνώμη μας δεν λειτουργεί ως ανεξάρτητη αρχή, αλλά κυρίως ως το μακρύ χέρι της εξουσίας προς ημετέρους.
ΕΛΠΙΔΑ ΓΙΑ ΤΗ ΝΕΑ ΙΩΝΙΑ- ΠΑΡΑΤΑΞΗ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ
ΤΣΟΠΑΝΙΔΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ
ΧΑΤΖΗΣΑΒΒΙΔΗΣ ΑΡΙΣΤΕΙΔΗΣ
ΝΕΑ Ιωνία 8/5/2018

1 Reply to "[Πρόγραμμα «ΚΛΕΙΣΘΕΝΗΣ Ι»] ΚΡΙΤΙΚΗ- ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ"